הוחלט ליעד את הגבעות הדרומיות במודיעין לגן לאומי!

הוחלט ליעד את הגבעות הדרומיות במודיעין לגן לאומי!

בהתרגשות עמוקה אנו שמחים לשתף את תושבי מודיעין וישראל בכלל כי הוחלט ליעד את הגבעות הדרומיות במודיעין לגן לאומי! מאבק של שנים רבות ע"י עמותת תושבים משפיעים במודיעין, החברה להגנת הטבע, פעילים ופעילות ובתמיכת ארגונים וגופים רבים נוספים, הבשיל היום (שלישי) לכדי החלטה של וועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה (וולנת"ע) לייעד את הגבעות הדרומיות לגן לאומי ולהסיר מהן את סכנת הבנייה.
הגבעות האלה הן האבן הראשה של המסדרון האקולוגי הלאומי של מדינת ישראל ובעלות חשיבות עצומה לשימור המגוון הביולוגי הנדיר של ישראל. הן ריאה ירוקה והאוויר לנשימה של תושבי מודיעין ומרכז הארץ. מדובר בהחלטה הסטורית חשובה מאין כמוה!
אנו מודים לר' עירית מודיעין, חיים ביבס, על תמיכתו האישית שאיפשרה מהלך הסטורי זה, לדלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון על חזונה לשימור המסדרון האקולוגי, ולחבר מועצת העיר ומחזיק תיק תיירות ושימור אתרים, שמעון גואטה.

מאמר של שי אלבלינג
לא תהיה בנייה על הגבעות הדרומיות והן יוכרזו כגן לאומי: "החלטה היסטורית"
לאחר שבמשך שנים ריחפה סכנת הפיתוח המואץ מעל השטחים הפתוחים סביב העיר, הכירו הרשויות בצורך לשמר אותן לטובת החי והצומח שבהן ולמען התושבים . "תושבים משפיעים במודיעין": "מחכים להכרזה הרשמית"

עודכן03.03.21 , 08:01
הגבעות הדרומיות מוגנות מבנייה: ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה (ולנת"ע) החליטה בישיבה מיוחדת להכריז על השטח הפתוח מדרום למודיעין כעל גן לאומי.בכך הגיע לסיומו מאבק שנמשך קרוב לשני עשורים, שבמהלכו עשו פעילי הסביבה וארגוני הטבע – החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים (רט"ג) וגופים נוספים – מאמצים לשמר את הגבעות הדרומיות ולמנוע הקמת שכונות מגורים, וכן מסחר ותעשייה בשטחן.